طراحی گرافیک سایتReviewed by محمدرضا جوانی on Sep 6Rating: 3.5طراحی گرافیک سایتبا رشد جوامع در زمینه های مختلف از جمله فناوری استفاده مردم از فضاهای مجازی هر روز بیشتر شده، به طوری که امروز به یکی از قدرتمندترین و کاربردی ترین رسانه های اجتماعی تبدیل شده است.

مدت مطالعه : 1:30 دقیقه

با رشد جوامع در زمینه های مختلف از جمله فناوری استفاده مردم از فضاهای مجازی هر روز بیشتر شده، به طوری که امروز به یکی از قدرتمندترین و کاربردی ترین رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. چگونگی نمایش مطالب در سایت اصولا به حالت متن و تصویر بازمی گردد. حال طراحی گرافیک سایت می تواند تاثیرگذاری زیادی در جذب کاربران به طراحی سایت داشته باشد. طراحی گرافیک سایت تنها آراستن و زیبا نمودن سایت نیست بلکه گرافیک هر یک از صفحات وب سایت در مرحله اول باید دسترسی آسانی برای مخاطبان داشته باشد و دارای نظم باشد. پس می توان گفت زیباسازی و تزیین وب سایت نقش ثانوی دارد. نوع و اندازه فونت‌ها، رنگ‌ها، چگونگی چیدمان مطالب و طراحی لوگوها و آرم ها باید با در نظر گرفتن نکات برنامه نویسی و طراحی سایت انجام شود.

طراحی گرافیک سایت یکی از نکات مهمی است که باعث جذب کاربران زیاد و به طبع آن کسب درآمد بیشتر در یک طراحی سایت می شود. طراحی گرافیک سایت شامل: رنگ بندی، چارچوب عرضه داده ها، عکس های استفاده شده در طرح و حجم طرح گرافیکی است.

design

طراحی گرافیک سایت باید مانند دکوراسیون استفاده شده در یک فروشگاه ، باعث جذب مشتریان بسیاری به آن شود، البته به این موضوع نیز باید توجه کرد که طراحی سایت ها به همان اندازه که باید گیرا و جذاب باشد، باید روان و با سریع طراحی شود تا کاربران در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را از طراحی سایت دریافت کنند.

پیاده سازی سایت در حالت کلی به دو نوع کاملا متفاوت مربوط می شود: طراحی استاتیک و برنامه نویسی داینامیک. طراحی استاتیک شامل طراحی گرافیک سایت، چیدمان یا لی آوت، تعیین رنگها، فونت ها و نوع همه صفحات سایت است که همگی باید با بر طبق زبان برنامه نویسی HTML و CSS انجام شود. معمولا طرح اولیه وب سایت در نرم افزاری چون فتوشاپ به صورت کامل طراحی می شود و سپس با کدهای استاتیک و با به کارگیری از تصاویر ثابت و متحرک تکمیل می شود. نوع دوم در رابطه با برنامه نویسی داینامیک سایت می باشد. برنامه نویسی داینامیک، با پشت صحنه سایت ارتباط دارد و در رابطه با گرفتن یا فرستادن داده ها از منابع اطلاعاتی می باشد.

در طراحی وب سایت باید طراحی استاتیک به عهده گرافیست ها باشد که به کدهای استاتیک تسلط دارند و هم از استانداردهای معمول استفاده شده در طراحی سایت و متدهای جدید آگاه هستند و سپس یک برنامه نویس داینامیک قادر است محتوای سایت را از منابع اطلاعاتی به قالب استاتیک سایت انتقال دهد. البته با وجود فن آوری های جدیدتری مانند  css3 , jquery و… طراحی گرافیکی سایت از وضعیت استاتیکی مطلق خارج شده است.

اطلس نیک با استفاده از طراحی های گرافیکی جذاب و مناسب برای طراحی وب سایت ها با استفاده از متدها و فناوری های روز در کنار حفظ کیفیت و کاربردی بودن آن می تواند وب سایتی درخور زمینه کاری و شخصیت شما طراحی نماید و این امر در نمونه کارهای آن قابل مشاهده است.

درباره محمدرضا جوانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *