طراحی سایت واکنش گراReviewed by محمد رضا جوان on Aug 24Rating: 3.5طراحی سایت واکنش گرابا استفاده از طراحی سایت واکنش گرا کسانی که کار طراحی وب سایت را انجام می دهند توانایی این را می یابند که به طراحی وب سایتی انعطاف پذیر دست پیدا کنند تا نسبت به تغییر در اندازه دستگاه های مورد استفاده کاربران واکنش نشان دهد.

مدت مطالعه : 1 دقیقه

با استفاده از طراحی سایت واکنش گرا کسانی که کار طراحی وب سایت را انجام می دهند توانایی این را می یابند که به طراحی وب سایتی انعطاف پذیر دست پیدا کنند تا نسبت به تغییر در اندازه دستگاه های مورد استفاده کاربران واکنش نشان دهد.

اگر از طراحی واکنش گرا استفاده گردد دیگر نیازی نیست که برای هر دستگاهی که در بازار موجود است به صورت جداگانه یک وب سایت اختصاصی طراحی و کنیم و این یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی سایت (RESPONSIVE) می باشد .

responsive-web-design-atlasnic

در طراحی سایت واکنش گرا شکل و ساختار در لایه‌های مختلف سایت به صورت کاملا شناور طراحی و پیاده سازی می‌شوند که همین امر موجب تنظیم و تغییر در عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف می شود که این کار به صورت کاملا خودکار انجام می گردد. توجه به وب سایت واکنش گرا از آنجا مهم شد که این طراحی وب سایت نسبت به تغییر سایز دستگاه های مختلف مورد استفاده کاربران مثل تلفن های شخصی و انواع تبلت ها ، تلویزیون های هوشمند و لپ تاپ هایی با سایز های مختلف و تغییر رزولوشن ها به صورت اتوماتیک عمل می کن .

  طراحی سایت واکنش گرا یا همان ریسپانسیو دارای چندین مزیت مختلف است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

 صرفه جویی کردن در هزینه های مالی طراحی سایت

 سبقت گرفتن از رقبا

 افزایش یافتن ترافیک کاربر در وب

طراحی سایت ریسپانسیو باید دارای یک سری ویژگی هایی باشد تا به کام افراد استفاده کننده خوش بیاید، از جمله این ویژگی ها می توان به سازگاری با همه مرورگرها اشاره نمود یعنی سایت باید توانایی بالا آمدن بر روی همه مرورگرها را داشته باشد. سایت های ریسپانسیو به این دلیل که برای بازدیدکننده محدودیتی در استفاده از دستگاه ایجاد نمی کنند از محبوبیت بسیاری بین افراد برخوردارند.

هم چنین باید گفت که طراحی و داشتن سایت واکنش گرا می تواند در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و بهبود سئو  تاثیر خیلی زیادی داشته باشد .

طراحی سایت ریسپانسیو باید با همه گوشی های هوشمند یا تبلت و… سازگار باشد و بتواند در هر کدام از این وسایل ارتباطی به شکل درست نمایش داده شود. همچنین طراحی سایت ریسپانسیو باید از انعطاف پذیری و کارآمدی بالایی برخوردار باشد.

طراحی وب سایت ریسپانسیو مثل دیگر سایت ها باید در آن تمامی اصول مربوط به سئو و بهینه سازی سایت به درستی رعایت شود. در این طراحی سعی می شود بازدیدکنندگان سایت افزایش یابد چون که به دلیل سازگاری که با انواع موبایل این سایتها دارند معمولا بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب می کند.

ما در اطلس نیک با تخصص در طراحی وب سایت های ریسپانسیو یا واکنش گرا وب سایت شما را در هر مکان و دستگاهی به کاربران نشان می دهیم و از وب سایت شما یک وب سایت کارآمد و پربازدید خواهیم ساخت.

درباره محمدرضا جوانی

2 دیدگاه در طراحی سایت واکنش گرا
  1. محمد اکبری 06/03/1395 در 23:15 پاسخ

    سلام.
    خسته نباشید.
    پس،با این اوصاف وب سایت دی جی کالا طراحی ریسپانسیو(واکنشگرایی) ندارد.
    درسته؟

    • محسن مقدم 06/04/1395 در 19:00 پاسخ

      درود برشما.
      خیر.
      وب سایت دی جی کالا ، به صورت واکنشگرا نمی باشد.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *